![Версія для друку Версія для друку](https://www.dnu.dp.ua/images/print.png)
«Школа кураторів» ДНУ розпочала новий навчальний рік
Працівники соціально-психологічної служби першочерговою проблемою вважають адаптацію першокурсників до нового академічного середовища, тому перше заняття мало назву «Робота кураторів-початківців в напрямку збереження контингенту студентів-першокурсників».
У занятті, яке провела психолог Алла Денисенко, взяли участь куратори перших курсів історичного факультету, факультету суспільних наук та міжнародних відносин, факультету української й іноземної філології та мистецтвознавства, механіко-математичного, хімічного, фізико-технічного, біології, екології та медицини.
Соціально-психологічній адаптації першокурсників соціально-психологічна служба ДНУ приділяє особливу увагу. Тому на початку кожного навчального року проводиться серія зустрічей з кураторами першокурсників та кураторами-початківцями. На таких заняттях обговорюються адаптаційні механізми студентів, динамічні процеси розвитку малої (академічної) групи, вікові психофізіологічні особливості першокурсників та психічні стани, які супроводжують пристосування до певних умов.
![](/press/images/dnuimg5440d0d781f39.jpg)
Для визначення актуальних проблем та шляхів надання допомоги студентам-першокурсникам і кураторам соціально-психологічна служба провела серед них опитування. Зокрема, для визначення труднощів першокурсників у процесі адаптації були опитані 45 кураторів перших курсів тринадцяти факультетів та близько чотирьохсот студентів ДНУ.
«За результатами опитування, найзначнішу групу труднощів для першокурсників становлять саме навчально-організаційні, – наголосила науковий керівник соціально-психологічної служби Вікторія Лазаренко. – Так, куратори вказують на відсутність у студентів навичок самостійної роботи та мотивації до навчання, на пропуски занять, що в цілому й призводить до проблем під час адаптації до навчання. Студенти 60% проблем пов’язують з навчальним процесом та взаємодією з викладачами».
Важливу частку складає група так званих інтерактивно-комунікативних труднощів, які знаходяться у площині взаємостосунків першокурсників з викладачами і однокурсниками. Це, зокрема, конфлікти між однокурсниками, тобто проблеми з налагодженням міжособистісних стосунків у новому колективі. Ще один аспект, пов'язаний з можливим виникненням труднощів в адаптації першокурсників, – особистісна сфера учасників взаємодії – важкий характер, егоцентричність, конфліктність, сором’язливість, некомунікабельність.
![](/press/images/dnuimg5440d0fb0f971.jpg)
Отже, результати досліджень засвідчують, що ефективність процесу соціальної адаптації залежить від організації навчання, психологічного комфорту особистості, ціннісних орієнтацій, рівня мотивації, взаємодії зі студентами і викладачами, самоорганізації і самоконтролю, комунікативних і організаторських здібностей, особистісних особливостей студента. А освітнє середовище ВНЗ має сприяти успішній адаптації студентів до навчання в початковий період їх освіти у вищій школі.
Тому соціально-психологічна служба ДНУ ім. О. Гончара вбачає свою місію у наданні психологічної допомоги першокурсникам під час адаптації до навчання та кураторам перших курсів у формі індивідуальних консультацій та групових занять. Надалі кураторам перших курсів пропонуються заняття з питань ефективного впливу на групу студентів і оволодіння додатковими знаннями про психологічні характеристики особистості; соціально-психологічного клімату колективу; групової динаміки та згуртованості колективу; статусних ролей та лідерських позицій в групі; стилів ефективного управління колективом; бар’єрів спілкування та шляхів їх подолання; конфліктів та шляхів їх попередження та вирішення; мотивації навчання та психологічних бар’єрів у навчанні; міжкультурних особливостей та психологічних бар’єрів спілкування з іноземними студентами.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу