Арт-проект Миколи Рідного в Зоомузеї ДНУ
У Зоологічному музеї Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара триває триденна виставка відеоробіт харківського митця Миколи Рідного «У підвішеному стані». Ініціатор проведення мистецької акції – громадська організація «Культура Медіальна».
Зоологічний музей ДНУ обраний автором не випадково: багатство колекції експонатів, на думку Миколи Рідного, – вдале й доречне доповнення до його відеоробіт. І хоча відео були виконані наприкінці 2000-х років, сьогодні вони не втрачають актуальності. «Ми бачимо експеримент трохи у фантасмагоричній формі: інтеграцію постійної експозиції музею з опудалами тварин і моїх відеоробіт, об’єднаних рефлексіями стосовно того, що відбувається в нашій країні, – прокоментував на відкритті виставки творчий задум автор Микола Рідний. – Відеороботи не варто сприймати як окремі фільми, швидше, вони разом з антуражем музею утворюють єдиний мистецький простір».
Власне, до уваги відвідувачів запропоновані три відеороботи, які одночасно транслюються у кожній кімнаті музею. На відео під назвою «Узбережжя» бачимо медуз на березі Чорного моря, які з незбагненних причин падають з неба. У 2009 році це відео знімалось як реакція на події в Грузії. Тоді думалося, відзначає автор, про те, як легко може виникнути збройний конфлікт у будь-якій точці земної кулі. Медузи падають, ніби бомби, ефект від відео посилюється накладеним на нього звуком військового літака. Актуальність відео очевидна у зв’язку з анексією Росією Криму.
Дві інші роботи не пов’язані з політичною ситуацією. Так, у роботі «Ліс» зафіксовані танці молоді в нічному клубі – досить агресивні, дещо схожі на бійку. Але музика танцмайданчика у відео змінена автором на спів та крики птахів.
Третя робота – «Ні про що не жалкую». Відео цієї роботи дало назву всій виставці – «У підвішеному стані». Микола Рідний зафільмував вечірку в молодіжному клубі в Харкові, де відбувалося так зване «шоу підвішування». Юнаки і дівчата молодіжної радикальної субкультури, пов’язаної з пірсингом і татуажем, підвішують себе за гаки, причеплені за проколи у шкірі, і висять у такому положенні в повітрі. Матеріал присвячений пісні Едіт Піаф «Ні про що не жалкую», яка була підхоплена свого часу солдатами іноземного французького легіону, стала їхнім гімном. «Для мене це символічно накладається на ситуацію в Україні, – зазначив Микола Рідний. – Тому що ми бачимо на відео людей, які тренуються в радикалізмі, випробовуючи себе на біль. У той час як сьогодні біль став повсякденним поняттям сучасного життя».
Як відзначила куратор виставки Катерина Русецька, у новому середовищі існування і перенесені в простір Зоологічного музею, роботи Миколи Рідного створюють комплексне висловлювання-коментар щодо сучасної соціально-політичної ситуації в українському суспільстві. Роботи митця були показані на Венеціанській бієнале сучасного мистецтва, в Мюнхенській Пінакотеці, Центрі сучасного мистецтва і медіа в Карлсруе, Музеях сучасного мистецтва Лейпцига та Варшави, PinchukArtCentre та фестивалі документального кіно Docudays у Києві.
Відвідати виставку можна 15-16 березня з 14:00 до 19:00;17 березня з 12:00 до 17:00.
Автор фото Антон Павлюков
Інформаційно-аналітичне агентство
ДНУ ім. О.Гончара
тел.: 374-98-20
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу