
Ефект доміно: Nestle покинула російський ринок
Станом на 10 березня 2022 року вже понад 100 транснаціональних компаній вийшли чи призупинили бізнес на російському ринку, підтримавши санкції, введені через вторгнення Росії в Україну. Найбільша у світі група з виробництва продуктів харчування Nestle приєдналася до своїх конкурентів Procter&Gamble та Unilever і припинила інвестиції у Росію. Про це повідомляє Reuters.
Що це означає для споживачів країни-агресора?
По-перше, варто згадати компанії, які належать Nestle, адже більшість людей знає компанію саме через її бренди. Діяльність Nestle охоплює майже кожну категорію продуктів харчування та напоїв, зокрема: дитяче харчування (Cerelac, Gerber, NaturNes); вода в пляшках (Nestlé Pure Life, Perrier, S.Pellegrino); крупи (Fitness, Lion, Nesquik); шоколад і кондитерські вироби (Aero, KitKat, Orion); кава (Blue Bottle Coffee, Nescafé, Nespresso, Starbucks Coffee At Home); кулінарні, охолоджені та заморожені продукти (Buitoni, Herta, Hot Pockets, Lean Cuisine, Maggi, Thomy); молочна продукція (Carnation, Coffee-Mate, La Laitière, Nido); напої (Milo, Nesquik, Nestea); обслуговування харчування (Chef, Chef-Mate, Maggi, Milo, Minor’s, Nescafé, Nestea, Sjora); правильне харчування (Boost, Nutren Junior, Peptamen, Resource); морозиво (Dreyer’s, Extrême, Häagen-Dazs, Nestlé Ice Cream); догляд за домашніми тваринами (Alpo, Bakers Complete, Beneful, Cat Chow, Dog Chow, Fancy Feast, Felix, Friskies, Gourmet, Purina, Purina ONE, Pro Plan) та інші.
Всього Nestle належать понад 2 000 брендів станом на 2022 р., із яких 50 продаються у Росії (за даними офіційного сайту компанії). Цей перелік вражає.
По-друге, загалом складається ілюзія вибору, адже сучасні міжнародні компанії мають диверсифіковане виробництво, і Nestle не є винятком – компанія володіє акціями L'Oréal, яка виробляє косметику та парфумерію під брендами Garnier, Maybelline New York, Vichy, Ralph Lauren, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent тощо.
По-третє, потрібно зауважити, що Nestle є однією із десяти провідних гігантів у топ-100 компаній з виробництва харчових продуктів і напоїв, представлених у річному звіті Food Engineering 2021 – не можливо не згадати такі компанії, що вже покинули російський ринок, як PepsiCo, Coca-Cola, Mars, Danone, Mondelez International та інші. І цей список постійно збільшується, демонструючи ефект доміно.
Жорсткі санкції Заходу вже відображаються на економіці та соціальному стані росіян. Про це свідчить динамічне зростання цін на всю продукцію, у т.ч. першочергового вжитку, – за один тиждень санкцій інфляція у РФ досягла максимального значення з 1998 р. у 2,22%. Продовольчі товари подорожчали більш ніж на 10%, як пише Радіо Свобода. Також, вже спостерігається дефіцит товарів у російських супермаркетах.
Згортання бізнесу в РФ великими світовими компаніями та припинення експорту до країни-агресора своїх товарів призведе до подальшого щоденного зростання цін на залишки продукції, товарного дефіциту, різкого скорочення кількості робочих місць. В таких умовах економіка працюватиме на внутрішнього споживача, виробляючи низькоякісні товари, а рубль втратить свою цінність. На росіян чекає існування в економічному вакуумі, бідність та продовольча криза.
Доцентка кафедри міжнародної
економіки і світових фінансів
Ольга Пащенко
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу