Нова навчальна зона для майбутніх ерготерапевтів
На кафедрі загальної медицини з курсом фізичної терапії факультету медичних технологій діагностики та реабілітації зусиллями викладачів завершено обладнання ще одного навчально-симуляційного простору, який розрахований на підготовку студентів спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія. Створене імітаційне середовище «Адаптивний простір» – це спеціально обладнана кімната (ауд. 107), яка відтворює звичайне житлове приміщення. Дана інтерактивна зона розрахована на навчання студентів, які опановують професії фізичного терапевта і ерготерапевта, навичкам роботи з пацієнтами з обмеженими можливостями для їхньої адаптації у побутових умовах. Всі об’єкти цього простору є звичайними для нашого повсякдення (холодильник, шафа, мікрохвильова піч, посуд, мийка, пральна машина тощо), але ними так складно користуватися людям, що проходять відновлення після інсульту, травм, які супроводжуються ампутаціями, мають вроджені проблеми зі здоров’ям.
У створеному просторі студентам «допомагатиме» спеціалізований манекен «Тарас», який виступає у ролі дитини-пацієнта. До речі, частину об’єктів представлено начинням для роботи саме з маленькими пацієнтами, яких, на жаль, зараз дуже багато, і робота з ними є однією з найбільш складних і відповідальних. Отже, треба до неї добре підготуватися. Один з об’єктів для цієї зони – бізі-борд для розвитку – підготували випускниці бакалаврату за освітньою програмою «Фізична терапія, ерготерапія» Анна Гніденко та Наталія Люта. Вони спроєктували його, ґрунтуючись на досвіді роботи з дітьми з особливими потребами, який вони набули під час проходження виробничої практики за фахом у спеціалізованому закладі. Також у приміщенні розміщені мобільні бізі-борди – «Побутові навички» та «Самообслуговування», що дозволяють імітувати процеси одягання, прибирання, догляду за собою та інші найпростіші повсякденні дії.
Завданнями фізичного терапевта та ерготерапевта є відновлення можливостей пацієнта, а це полягає саме в опануванні навичок користування звичайними побутовими речами або поновленні втрачених чи пошкоджених функцій, аби зробити середовище максимально безбар’єрним. І саме у цьому наближеному до реальності просторі відбуватиметься навчання майбутніх фахівців особливостям допомоги пацієнтам для повернення їх до активного життя.
Ми впевнені, що новостворений адаптивний простір дозволить посилити якість підготовки фахівців, які зробили свій вибір на користь одного з найбільш гідних професійних шляхів – шляху допомоги людям з обмеженими можливостями та особливими потребами.
Професор кафедри загальної медицини з курсом фізичної терапії, Ольга Воронкова
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу