![Версія для друку Версія для друку](https://www.dnu.dp.ua/images/print.png)
«Прозора школа»: вперед до доброчесності!
На базі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара презентували загальнонаціональний пілотний проєкт від Офісу доброчесності НАЗК «Прозора школа».
![](/images/news/1_Prozora_a.jpg)
![](/images/news/20_Prozora_a.jpg)
Авторські напрацювання команди дніпровській публіці представляли керівниця Офісу доброчесності НАЗК Ірина Чаговець та керівниця просвітницького напряму роботи Офісу Людмила Слива. Ознайомитися з пропонованим інноваційним інструментарієм формування академічної доброчесності у стінах ДНУ зібралися керівниці регіональних органів державного управління освітою – директорка Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації Ольга Лозова, начальниця управління Державної служби якості освіти у Дніпропетровській області Наталія Кириченко, а також понад 80 представників органів управління територіальних громад Дніпропетровщини.
Разом із дніпровськими освітянами гості проаналізували проблему формування в українському суспільстві академічної доброчесності як складової громадської. Вирішення цієї проблеми вбачається, зокрема, у перманентній роботі з молоддю, яка тільки знаходиться в процесі формування власної картини світу та стратегій поведінки.
![](/images/news/3_Prozora_a.jpg)
![](/images/news/4_Prozora_a.jpg)
– Чому ми робимо ставку саме на молодь? Тому що молоді люди 14-25 років знаходяться якраз у найсприятливішому віці для ментальної трансформації, коли ще можна закласти новий ціннісний каркас – на засадах доброчесності та нульової толерантності до корупції.
Ми віримо, що тільки спільно змінимо нашу країну, нашу реальність. А діти, яких ми зараз виховуємо, створять нам краще майбутнє. Я вірю в нас з вами! – наголосила Ірина Чаговець.
В успіх формування в української молоді свідомості, де доброчесність стане новою нормою, вірить і ректор ДНУ Сергій Оковитий. Говорячи про позитивний бік суспільних трансформацій в Україні Сергій Іванович зазначив:
![](/images/news/7_Prozora_a.jpg)
– Коли щодня наші захисники гинуть за наші ідеали, за нашу світлу сторону, ми не можемо миритися з тими негативними процесами в суспільстві, які раніше толерувалися.
Чудово, що новостворений пілотний проєкт «Прозора школа», використовує сучасні інтерактивні методики, які допомагають викладачам залучити до самої ідеї доброчесності якомога більше молодих людей. І ми також долучатимемося до впровадження такого курсу у вищій школі.
![](/images/news/5_Prozora_a.jpg)
![](/images/news/6_Prozora_a.jpg)
Власне, «Прозора школа» від Офісу доброчесності НАЗК – це національна платформа формального та неформального навчання для педагогічної спільноти та учнівства, яка допомагає формувати позитивні ціннісні орієнтири. Там зібраний максимальний набір інструментів – різних за формою навчальних матеріалів для розвитку доброчесності, що можуть використовуватися в освітньо-виховному процесі. Для навчання школярів практичним навичкам взаємодії на основі доброчесності та поваги: спеціалізований навчальний курс для 9 класу, тематичні уроки «Корупція та доброчесність» для 10 класу (у межах інтегрованого курсу «Громадянська освіта»), години спілкування «Нариси про доброчесність» для 5-9 класів й «Доброчесність онлайн» для 5-8 класів, ігрові матеріали «Антикорупційна мафія», «Антикорупційне “Що? Де? Коли?”» та антикорупційний квест. Для вчителів: практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації) «Навчати(ся): що розповісти про доброчесність на уроці», онлайн-курс «Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище», мультсеріал «Путівник доброчесного вчителя», збірка методичних рекомендацій для забезпечення прозорості та доброчесності у діяльності загальної середньої освіти «Освітній навігатор».
Усі ці навчальні матеріали Офісу доброчесності вже були пропілотовані у 16 закладах освіти в 10 регіонах України. Загалом у спільноті доброчесних менеджерів та громад у проєкті «Прозора школа» з усієї України 12 шкіл стали опорними Хабами доброчесності, 280 – дружніми закладами.
Яскравим прикладом такого Хабу доброчесності на Дніпропетровщині є павлоградський Ліцей №9 імені Євгенія Єніна, що за проєктом співпрацює ще з 30 освітніми закладами Павлограда, а також Рівненщини. Власними враженнями і навіть досвідом творчого переосмислення імплементування проєкту «Прозора школа» у Хабі з дніпровськими колегами поділилися директорка Ліцею №9 Лілія Чернецька та заступниця директора з виховної роботи вчителька географії Тетяна Копил.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу