«Прозора школа»: вперед до доброчесності!
На базі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара презентували загальнонаціональний пілотний проєкт від Офісу доброчесності НАЗК «Прозора школа».
Авторські напрацювання команди дніпровській публіці представляли керівниця Офісу доброчесності НАЗК Ірина Чаговець та керівниця просвітницького напряму роботи Офісу Людмила Слива. Ознайомитися з пропонованим інноваційним інструментарієм формування академічної доброчесності у стінах ДНУ зібралися керівниці регіональних органів державного управління освітою – директорка Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації Ольга Лозова, начальниця управління Державної служби якості освіти у Дніпропетровській області Наталія Кириченко, а також понад 80 представників органів управління територіальних громад Дніпропетровщини.
Разом із дніпровськими освітянами гості проаналізували проблему формування в українському суспільстві академічної доброчесності як складової громадської. Вирішення цієї проблеми вбачається, зокрема, у перманентній роботі з молоддю, яка тільки знаходиться в процесі формування власної картини світу та стратегій поведінки.
– Чому ми робимо ставку саме на молодь? Тому що молоді люди 14-25 років знаходяться якраз у найсприятливішому віці для ментальної трансформації, коли ще можна закласти новий ціннісний каркас – на засадах доброчесності та нульової толерантності до корупції.
Ми віримо, що тільки спільно змінимо нашу країну, нашу реальність. А діти, яких ми зараз виховуємо, створять нам краще майбутнє. Я вірю в нас з вами! – наголосила Ірина Чаговець.
В успіх формування в української молоді свідомості, де доброчесність стане новою нормою, вірить і ректор ДНУ Сергій Оковитий. Говорячи про позитивний бік суспільних трансформацій в Україні Сергій Іванович зазначив:
– Коли щодня наші захисники гинуть за наші ідеали, за нашу світлу сторону, ми не можемо миритися з тими негативними процесами в суспільстві, які раніше толерувалися.
Чудово, що новостворений пілотний проєкт «Прозора школа», використовує сучасні інтерактивні методики, які допомагають викладачам залучити до самої ідеї доброчесності якомога більше молодих людей. І ми також долучатимемося до впровадження такого курсу у вищій школі.
Власне, «Прозора школа» від Офісу доброчесності НАЗК – це національна платформа формального та неформального навчання для педагогічної спільноти та учнівства, яка допомагає формувати позитивні ціннісні орієнтири. Там зібраний максимальний набір інструментів – різних за формою навчальних матеріалів для розвитку доброчесності, що можуть використовуватися в освітньо-виховному процесі. Для навчання школярів практичним навичкам взаємодії на основі доброчесності та поваги: спеціалізований навчальний курс для 9 класу, тематичні уроки «Корупція та доброчесність» для 10 класу (у межах інтегрованого курсу «Громадянська освіта»), години спілкування «Нариси про доброчесність» для 5-9 класів й «Доброчесність онлайн» для 5-8 класів, ігрові матеріали «Антикорупційна мафія», «Антикорупційне “Що? Де? Коли?”» та антикорупційний квест. Для вчителів: практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації) «Навчати(ся): що розповісти про доброчесність на уроці», онлайн-курс «Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище», мультсеріал «Путівник доброчесного вчителя», збірка методичних рекомендацій для забезпечення прозорості та доброчесності у діяльності загальної середньої освіти «Освітній навігатор».
Усі ці навчальні матеріали Офісу доброчесності вже були пропілотовані у 16 закладах освіти в 10 регіонах України. Загалом у спільноті доброчесних менеджерів та громад у проєкті «Прозора школа» з усієї України 12 шкіл стали опорними Хабами доброчесності, 280 – дружніми закладами.
Яскравим прикладом такого Хабу доброчесності на Дніпропетровщині є павлоградський Ліцей №9 імені Євгенія Єніна, що за проєктом співпрацює ще з 30 освітніми закладами Павлограда, а також Рівненщини. Власними враженнями і навіть досвідом творчого переосмислення імплементування проєкту «Прозора школа» у Хабі з дніпровськими колегами поділилися директорка Ліцею №9 Лілія Чернецька та заступниця директора з виховної роботи вчителька географії Тетяна Копил.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу