Рада ректорів: обговоренння принципів реформування мережі закладів фахової передвищої освіти
На базі ДНУ відбулося засідання Ради ректорів ЗВО Дніпропетровської області за участі заступника директора Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Антона Демури, начальниці управління вищої та профтехосвіти Любові Кравченко та її заступника Миколи Кравченка. Основним питанням на порядку денному було обговорення питань реорганізації мережі закладів фахової передвищої освіти у Дніпропетровській області.
Голова Ради ректорів Сергій Оковитий підкреслив, що це питання дуже актуальне:
- У більшості закладів вищої освіти області є відокремлені структурні підрозділи – заклади фахової передвищої освіти, наприклад, у Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара їх чотири. Протягом десятиліть вибудовувалася система звʼязків між коледжами та університетами, вона була дієвою ланкою у профорієнтації молоді, розширювала наші звʼязки зі стейкхолдерами. Тому зрозуміло, що необхідно комплексно підійти до питання реорганізації мережі цих закладів.
Начальниця управління вищої та профтехосвіти Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації Любові Кравченко наголосила:
- На сьогодні Міністерством освіти і науки України винесений на обговорення проєкт Методичних рекомендацій щодо формування мережі закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, який призначений для підготовки проєктів управлінських рішень в регіонах. Звісно, будуть додаватися певні критерії, але в методичних рекомендаціях сказано, що мережа закладів професійно-технічної фахової передвищої освіти має корелюватися із мережею закладів старшої профільної школи.
Ми всім рекомендували долучитися до обговорення цього проєкту і внести свої пропозиції під час громадського обговорення. Ми як Департамент освіти і науки їх внесли.
Зараз очікуємо, що Міністерство опрацює пропозиції й оприлюднить кінцевий варіант Методичних рекомендацій, які мають бути затверджені, і вже будуть визначені чіткі критерії створення мережі. Але трансформаційні процеси вже пішли активно й у галузі професійно-технічної, і в галузі фахової передвищої освіти.
Зокрема, в Міністерстві наголошували, що нижня межа наповнення закладів – 400 здобувачів освіти для віддалених, периферійних територій, де знаходяться заклади.
30 червня формується остаточна мережа по територіях, і до 31 грудня 2025 року Кабінет Міністрів затверджує всю мережу закладів по Україні. А тоді власники або уповноважені органи мають прийняти відповідне рішення стосовно трансформації мережі.
Любов Андріївна Кравченко наголосила, що при розробці плану формування мережі закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти Дніпропетровської області вони брали до уваги такі чинники:
- формування мережі старшої профільної школи;
- питання бюджетного фінансування, адже вже сьогодні є освітня субвенція на створення і фінансування державних навчально-практичних центрів, але її можна надавати лише закладам, які є юридичними особами й передані на фінансування з обласного бюджету. На структурні підрозділи університетів освітні субвенції спрямовувати не можна;
- стан інфраструктури конкретних закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.
Рада ректорів прийняла рішення подати до Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації пропозиції з реорганізації мережі закладів фахової передвищої освіти до 1 березня 2025 року.
Також ректори обговорили низку питань та пропозицій щодо Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році, які будуть спрямовані до голови підкомітету з питань вищої освіти комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлії Гришиної та до Міністра освіти та науки України Оксена Лісового.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету
Факультети
- Української й іноземної філології та мистецтвознавства
- Cуспільних наук і міжнародних відносин
- Історичний
- Психології та спеціальної освіти
- Прикладної математики та інформаційних технологій
- Економіки
- Систем і засобів масової комунікації
- Юридичний
- Фізики, електроніки та комп'ютерних систем
- Фізико-технічний
- Механіко-математичний
- Хімічний
- Біолого-екологічний
- Медичних технологій діагностики та реабілітації
Коледжі
- Машинобудівний фаховий коледж
- Фаховий коледж ракетно-космічного машинобудування
- Жовтоводський промисловий фаховий коледж
- Фаховий коледж економіки та бізнесу