24 січня 2013 р. відбулася зустріч Віце-прем’єр-міністра України Костянтина Грищенка зі студентами Національного університету «Львівська політехніка», де він поділився своїми міркуваннями щодо реформування вітчизняної системи освіти як одного з пріоритетів Уряду – Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Спілкуючись зі студентами, Віце-прем’єр-міністр зазначив, що для посилення дослідницької та інноваційної діяльності у галузі освіти та науки передбачається надати більшу автономію вищим навчальним закладам як в академічному, науковому, так і в господарському плані. «Це дозволить навчальним закладам, зокрема, визначати пріоритетні напрями навчання та проведення досліджень, підтримки обдарованої молоді», – підкреслив К. Грищенко.
Для Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара ця інформація є знаковою, оскільки свідчить про розуміння владою нагальних проблем вищої освіти та готовність їх вирішувати.
Ми маємо підстави це стверджувати, оскільки свого часу (2005-2008 рр.) входили до робочої групи з представників восьми університетів різних регіонів України, яка в рамках програми благодійного фонду «Відродження» готувала пропозиції для керівництва держави щодо проведення експерименту із впровадження автономії вищих навчальних закладів. Але жодна з гілок тієї влади не відреагувала на нагальні потреби освітянської галузі. На жаль, то був негативний досвід, а діяльність консорціуму вищих навчальних закладів з розробки та практичної імплементації принципів університетської автономії не мала позитивних наслідків, внаслідок чого він припинив своє існування. З 2009 року наш університет не брав участі в заходах під егідою консорціуму.
Сьогодні ж ми маємо переконання, що реформи освітянської галузі, які ініційовані Президентом України В.Ф. Януковичем і реалізуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, спрямовані на побудову в Україні сучасної, відкритої й конкурентоспроможної системи освіти, на створення професійних і дієвих механізмів управління, на оптимізацію її структури, на формування ефективних механізмів фінансування і, як наслідок, - забезпечення підготовки фахівців на рівні найвищих світових стандартів.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету