Під час зустрічі з професорсько-викладацьким колективом ДНУ обговорювалися першочергові кроки на шляху імплементації нового Закону України «Про вищу освіту».
Сергій Квіт наголосив, що підхід держави до освітянської галузі має бути системним, а реформаторські заходи послідовними і виваженими. «Реформа вищої освіти – це, в першу чергу, реформа самих університетів. Адже ми прагнемо не просто увійти до світових рейтингів, а й бути в числі лідерів. Зменшення перевірок має означати збільшення відповідальності навчальних закладів за свою діяльність», – зазначив Сергій Миронович. Також Міністр наголосив на основних положеннях Закону «Про вищу освіту», що мають розширити автономію університетів. Йшлося про право вчених рад університетів нострифікувати дипломи, отримані в західних університетах, при прийомі на роботу науковців; про зменшення аудиторного навантаження та заохочення викладачів до наукової роботи; необхідності зближення систем ВНЗ та НАН, адже світова практика свідчить, що саме класичні університети є потужними науковими центрами, де здійснюються найсучасніші дослідження.
Ректор ДНУ Микола Поляков розповів про останні здобутки університету в міжнародній співпраці, зокрема розповів про програму магістерської підготовки в галузі ракетно-космічної техніки, за якою в ДНУ навчаються інженери з Бразилії. За підсумками реалізації освітніх програм Європейської комісії «Темпус» університет посідає третє місце в Україні, а за двосторонніми угодами ДНУ співпрацює з провідними університетами Європи, Америки й Азії. «Згідно з інформацією бази даних Scopus, Дніпропетровський національний університет посідає сьоме місце у науковому рейтингу українських університетів», – зазначив Микола Вікторович.
Науковці ДНУ під час зустрічі з Міністром взяли активну участь в обговоренні основних положень нового закону та внесли пропозиції щодо удосконалення діючих норм. Питання стосувалися віднесення фахових видань університету до інших баз індексованих видань, зокрема Сoperniсus; необхідності виваженого підходу до формування нових переліків спеціальностей з підготовки бакалаврів і магістрів; заохочення вчителів шкіл до наставницької роботи зі студентами-практикантами; підготовки класичними університетами вчителів для середньої школи; удосконалення магістерських та докторських програм, особливо підвищення рівня підготовки з англійської мови тощо.
На думку Міністра, Закон «Про вищу освіту» має створити «нову реальність» у галузі вищої освіти, тому він закликав науковців активніше долучатися до співпраці з різними міністерськими підрозділами для напрацювання підзаконних актів, необхідних для введення в дію основних положень нового закону.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету