У Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара фахівці соціально-психологічної служби університету провели тренінг на тему «Згуртованість колективу». У заході взяли участь близько 20 студентів-першокурсників спеціальності «Корекційна освіта» психологічного факультету ДНУ.
Тренінг проходив під керівництвом провідного психолога соціально-психологічної служби ДНУ Наталії Потапової та психолога Алли Денисенко. Впродовж зустрічі студенти разом із куратором своєї групи виконали кілька цікавих вправ, спрямованих на зміцнення розуміння та довіри між одногрупниками, посилення їхньої командної ефективності. «Для сьогоднішнього заняття ми підібрали психологічні вправи, які яскраво відобразили взаємодію у цій академічній групі, що дозволило нам сформувати нові ключові задачі для групи на майбутнє. На наш погляд, ці вправи здатні наштовхнути студентів на глибокі роздуми про такі цінні якості, як згуртованість, взаєморозуміння та дружнє ставлення один до одного, вміння домовлятися і знаходити компроміс, – тобто все те, що дозволить в подальшому досягати кращих групових результатів», – пояснила психолог Алла Денисенко.
Зокрема, ведучі запропонували першокурсникам як контактні, так і безконтактні техніки для ефективного знайомства, розвитку успішної взаємодії й отримання якісного зворотного зв’язку всередині групи, тощо. Так, однією з найбільш показових стала вправа «Спільний проект», під час якої учасники змогли (у буквальному розумінні) відчути наскільки важливою при виконанні спільного завдання може бути довіра, фізична й моральна підтримка колег. А от динамічна вправа з м’ячем яскраво проілюструвала поведінку студентів у ситуації, де виникла необхідність одночасно співпрацювати з багатьма різними людьми. «Ми намагалися, аби учасники у такий спосіб зрозуміли, як часто недопрацювання чи помилка у власній дії призводить до зниження ефективності всього колективу. Загалом, запропоновані вправи стануть в нагоді нашим студентам не лише у їх повсякденному спілкуванні з одногрупниками, а й з друзями чи в родинному колі, але й зможуть допомогти їм у різних складних навчальних й життєвих ситуаціях», – сказала провідний психолог Наталія Потапова.
Після виконання вправ першокурсники спільно з досвідченими спеціалістами проаналізували, що саме впливало на процес виконання тих чи інших завдань, поділилися своїми враженнями та відкриттями. «За допомогою цих цікавих і веселих вправ ми більше дізналися про себе і своїх одногрупників – заново відкрили деякі риси характеру, наші захоплення тощо. В процесі ми також усвідомили, що варто більше спілкуватися і краще слухати одне одного. Також виконані вправи навчили нас сприймати людей такими, якими вони є, і більше помічати їх гарні сторони. Та головне, ми наочно переконалися, що аби виконати будь-яку складну спільну дію, її потрібно добре обговорити, бути дуже уважними і вміти підлаштовуватися один під одного», – відзначили студенти.
В університеті були проведені психодіагностичне дослідження соціально-психологічної адаптованості студентів-першокурсників й опитування щодо труднощів, з якими вони стикаються протягом першого року навчання. Отримані результати засвідчили, що на етапі адаптації до навчання у ДНУ першокурсники обирають переважно просоціальні стратегії подолання труднощів (зокрема, стратегії встановлення соціальних контактів і пошук соціальної підтримки). Крім того, за свідченням фахівців, успішній адаптації студентів до навчання в початковий період їхньої освіти також неабияк сприяють ефективна організація учбового процесу і загальне освітнє середовище Дніпропетровського національного університету.
Зазначимо, що соціально-психологічна служба Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара була створена у 1992 році з метою забезпечення психологічного супроводу та підвищення ефективності педагогічного процесу, сприяння особистісному й професійному зростанню, соціальному благополуччю і збереженню психологічного здоров’я студентів, викладачів та співробітників університету.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету