З 21 по 24 червня на базі кафедри філософії Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара проходила Третя філософсько-методологічна школа.
Цього разу учасники школи обговорювали класичні та некласичні підходи до філософствування. Тема досить складна, але важлива, що підтверджувалося кожного дня під час роботи школи. Жваві дискусії та різні точки зору надали можливість комплексно підійти до проблеми.
Щодня проводилися лекції й майстер-класи від провідних філософів Дніпра: Володимира Пронякіна, Віктора Окорокова, Олеся Манюка, Ігоря Павленка, які висловлювали власні погляди на відношення класичного та некласичного бачення філософії та світогляду. Точки зору лекторів, які кардинально відрізнялися, дали поштовх не лише для дискусій, але й сприяли відкриттю нових аспектів філософського знання. Це, в свою чергу, жваво обговорювалося під час дебатів, які були другою основною формою роботи школи.
Учасникам було запропоновано три теми для дискусій, в рамках яких обговорювалося класичне й некласичне розуміння раціональності, істини та філософії. Варто відзначити, що не зважаючи на спеку і виснаження, учасники школи провели значну інтелектуальну роботу. До дискусій долучилися не лише студенти-філософи, а також аспіранти, студенти інших спеціальностей, школярі старших класів, абітурієнти і просто зацікавлені філософією.
Останній день став певним підведенням підсумків, адже проводилося обговорення есе, написаних учасниками школи. Це дійство проводилося в кращих традиціях вільного філософствування – на свіжому повітрі в царині природи ботанічного саду ДНУ.
«Філософська школа передбачає, з одного боку, створення академічної атмосфери у найкращому сенсі – це сила запитування, безкомпромісність у пошуку істини, а з іншого, товариської, дружньої, – відзначив організатор школи, професор кафедри філософії ДНУ Сергій Шевцов. – Саме така атмосфера була притаманна, на мій погляд, класичним філософським школам Сократа, Платона, Аристотеля, і саме вона дійсно здатна виховувати кожного учасника. Досвід цієї третьої школи продемонстрував, що подібна атмосфера органічно створюється протягом кількох днів, де первісна скованість трансформується у гарячі дебати, постановку точних питань, уважне ставлення до інформації під час лекцій, а також філософські жарти, поважне ставлення один до одного, встановлення дружніх стосунків».
Чекаємо з нетерпінням на майбутні філософські школи, наступна з яких анонсована на зиму 2016-2017.
Богдан Кулик,
студент групи СФ-12, модератор
філософсько-методологічної школи
ДНУ ім. О.Гончара