Студент факультету прикладної математики ДНУ ім. Гончара Владислав Бабкін увійшов до складу української команди DefCon-UA (dcua), яка здобула першість світу з кібербезпеки в змаганнях CTF за версією ctftime.org серед більш ніж 12 тисяч команд.
Команда dcua створена в 2012 році на базі Фізико-технічного інституту КПІ ім. Ігоря Сікорського. Її тренером і лідером є науковий співробітник КПІ Микола Ільїн. До складу команди входять також аспірант Фізико-технічного інституту при КПІ Костянтин Ільїн, студент 5-го курсу ФТІ Віктор Ситник, випускник ФТІ Микола Овчарук, випускник Інституту спеціального зв’язку та захисту інформації КПІ Андрій Данилюк, магістр факультету прикладної математики ДНУ ім. О.Гончара Владислав Бабкін та інші, загалом 43 учасника.
Протягом 2016 року у світі відбулося 65 змагань у сфері кібербезпеки, на яких українська команда dcua отримала 24 призових місця і за сумарним рейтингом усіх змагань вийшла на перше місце в світі. Позаду залишилися команди з усіх іменитих університетів світу: Карнегі-Меллон (Plaid Parliament of Pwning), UC Berkley, Technische Universität München, Ruhr-Universität Bochum, MIT, NYU, ІТМО СПб, МФТІ, МДУ ім. Ломоносова та багатьох відомих ІТ-компаній.
«Білими», або «етичними» хакерами зазвичай називають фахівців, здатних визначити, наскільки захищеною є система від зовнішніх атак кіберзлочинців, та вибудувати її ефективний захист. Щоправда, кращі фахівці надають перевагу терміну «дослідники в області кібернетичної безпеки» (security researchers), оскільки їхнім завданням є не злам комп’ютерних систем і мереж, а дослідження і розробка нових технологій у цій сфері.З 1995 року фахівці з комп’ютерної безпеки різних країн світу проводять відкриті змагання, в яких не лише визначають кращих поміж себе, але й відточують свої знання та майстерність. Ці змагання проводяться як в очній формі, так і в online-форматі, причому команди можуть працювати в найрізноманітніших куточках світу. Найпоширенішим форматом змагань є регламент у 48 годин у режимі нон-стоп. Учасники виборюють перемогу в своєрідних віртуальних битвах, метою яких і є «захоплення прапору». У контрольованому середовищі розгортається частина, або й ціла інформаційна система з упровадженими вразливостями. Учасники гри мають їх знайти і за їхньою допомогою «зламати» систему. Підтвердженням того, що система атакована успішно, є певний секретний елемент (рядок символів довільного формату), який і називається «прапором».
Змагання з кібернетичної безпеки проводяться в одному з трьох форматів. Перший, task-based, або jeopardy, в якому гравці повинні дати відповідь на кілька завдань, а відповідь – це захоплений «прапор»; другий, класична форма атаки-захисту (classic, attack-defense), в якій команди отримують сервер, або частину мережі і мусять підтримувати її функціонування та одночасно атакувати системи суперників, і третій – змішаний формат (mixed: hаckquest, king of the hill, та ін), що поєднує два попередні та є найскладнішим, бо він найбільше наближений до реальності.
Кафедра обчислювальної математики
та математичної кібернетики
ДНУ ім. О. Гончара
за матеріалами http://tech.obozrevatel.com