Щорічно на кафедрі менеджменту та туристичного бізнесу факультету міжнародної економіки ДНУ ім. О.Гончара для студентів І курсу напряму «Туризм» на початку жовтня проводиться навчально-ознайомлювальна практика «Вступ до фаху».
Уже третій рік поспіль свій перший професійний туристичний досвід першокурсники отримують на західноукраїнських землях у м. Кам’янець-Подільський. Метою проведення виїзної практики є реальне занурення студентів в основи спеціальності: ознайомлення з методикою організації туристичної групи, розробленням маршрутів, роботою гіда, туристичною інфраструктурою об’єкту, устроєм готельно-ресторанного комплексу.
Цього разу про все, що вивчатимуть студенти протягом наступних років, їм розповіли викладачі ДНУ та професіонали туристичного бізнесу, яких запрошує кафедра для розширення співпраці у сфері науки та підприємництва. Керівники практики навіть провели для першокурсників професійний майстер-клас.
Також у зв’язку з тотальною інформатизацією суспільства та навчального процесу в якості експерименту було впроваджено нову форму видачі та перевірки завдань для виконання студентами. Зокрема, у відомій соціальній мережі Facebook створено закриту групу, куди додали всіх студентів першого курсу напряму «Туризм». Із початку практики щодня студенти отримували нові завдання, структуру, детальні інструкції щодо їх виконання та строки перевірки завдань у мережі. Завдання включали в себе аналіз їхньої роботи протягом дня, а саме: оцінку та деталізацію маршруту й відомостей про визначні локації туристичного об’єкту; майстерність роботи екскурсовода; роботу в команді та структурування інформації; передачу емоцій та певного інформаційно-розважального контенту через текст.
У результаті такої інновації студенти та викладачі одночасно залучилися до спільного процесу, чим, окрім інших переваг, створили єдине освітньо-культурне середовище, скоротили час на проходження вертикальних інформаційних каналів, задіяли комп’ютерно-інформаційні можливості сучасності; й взагалі, чудово провели час, адже туристичний бізнес базується на вмінні створити атмосферу, викликати емоції та залучити туриста до спільної діяльності.
Останнім завданням, отриманим першокурсниками під час практики, було створення, організація й проведення квесту центральною сучасною та історичною частинами міста Дніпра. Відтак, групи юних дослідників долучилися до вивчення особливостей нашого міста, і додавши креативу, разом із викладачами досягли кінцевої точки, де на них чекало імпровізоване посвячення в туристи.
Результати експериментальної частини керівники практики планують опублікувати в монографії кафедри менеджменту та туристичного бізнесу, крім того, всі результати студентської праці вже занотовані у звітах та в соціальній мережі Facebook із хештегом #туристывтеме.
Долучайтеся і ви!
Старший викладач
кафедри менеджменту та туристичного бізнесу
Марина Кальніцька