На факультеті систем і засобів масової комунікації ДНУ ім. О.Гончара пройшла зустріч із відомим київським видавцем Дмитром Бураго.
У практику діяльності факультету систем і засобів масової комунікації, зокрема кафедри видавничої справи та міжкультурної комунікації, увійшли зустрічі з професіоналами, які докладно розповідають про свою роботу. Такі бесіди, на думку студентів, мають неабияке значення для більш глибокого розуміння і конкретизації майбутньої професії. Адже для студентів молодших курсів чи не найважливішим питанням у процесі навчання є питання про зміст та особливості майбутньої професії. Чим конкретно ми будемо займатися? У чому полягає специфіка тієї професії, яку ми опановуємо? Що передусім ми маємо знати?
Відповісти на ці та інші питання можуть лише фахівці – люди, які щоденно працюють у тих напрямках, про які мі, студенти, поки що лише чуємо лише на лекціях. Тому для студентів І та ІІ курсів була організована зустріч із власником та керівником київського видавництва «Видавничий дім Дмитра Бураго». Дмитро Сергійович Бураго докладно розповів аудиторії про особливості функціонування видавництва в сучасних умовах, про шляхи поповнення «видавничого портфелю», про тематичні та жанрові пріоритети видавництва. Особливий акцент у своєму виступі Д. Бураго зробив на тому, який шлях проходить авторський текст: видавництво – редактор – коректор – типографія – менеджери з розповсюдження – книжкова торгівля. «Сьогодні видання книжок – це процес, що включає кілька етапів, і на кожному з них є свої особливості, про які знає і на яких добре розуміється лише практик». Саме про це йшлося у виступі відомого українського видавця, що тривав близько двох годин. Наприкінці зустрічі студенти мали можливість поставити гостю свої питання, на які одержали вичерпні відповіді.
Зустріч із Дмитром Бураго не перетворилася на нудний монолог чи традиційну лекцію: це був живий діалог однодумців, у якому взяли участь завідувач кафедри видавничої справи та міжкультурної комунікації професор Н.В. Підмогильна, доценти кафедри Л.В. Куценко та О.В. Назаренко. Всім присутнім було цікаво не просто побачити й почути практика видавничої справи, а й дізнатися про те, які книжки сьогодні користуються найбільшим попитом; імена яких письменників найбільш відомі в сучасному світі (що й зумовлює затребуваність їхніх творів); яка собівартість того чи того видання; який спосіб є оптимальним для реклами нового видання тощо. Ми, студенти факультету систем і засобів масової комунікації, оптимістично сприйняли прогноз Дмитра Сергійовича Бураго щодо високого запиту в Україні на професії редактора та коректора у найближчі роки. Хочеться вірити, що цей прогноз виправдається!
Студентка групи ЗЖ-16-2
ФСЗМК
Ольга Миргородська