Напередодні Дня захисника України керівництво Дніпропетровського обласного ліцею-інтернату фізико-математичного профілю при ДНУ імені О.Гончара (КЗО ДОЛІФМП), командування кафедри військової підготовки спеціалістів Держспецслужби транспорту, волонтери провели надзвичайно важливі та цікаві заходи для учнів та студентів – колишніх випускників ліцею.
Начальник кафедри полковник Олександр Северин проявив велику увагу і зацікавленість до реалізації цього комплексу заходів, створив усі умови для практичних занять на кафедрі, а заступник директора ліцею Ірина Ільченко відповідала за виховну та організаційну роботу.
Спочатку до присутніх звернувся представник керівництва кафедри полковник Сергій Істін. Він ознайомив присутніх з нормативно-правовим забезпеченням захисту Вітчизни. Сергій Олександрович професійно зорієнтував учнівську молодь до служби у Збройних Силах України, інших силових структурах.
Полковник С.О. Істін також роз’яснив як, не звузивши життєвих перспектив, розширити свої можливості, отримавши додатково до цивільної ще й військову освіту. Він ознайомив присутніх у розташуванні одного із підрозділів з умовами повсякденного життя і діяльності курсантів, правилами внутрішнього розпорядку та несення служби добовим нарядом.
Досвідчені офіцери Віктор Шолудько та Володимир Романенко ретельно проінструктували ліцеїстів із заходів безпеки під час занять з вогневої підготовки, ознайомили зі стрілецькою зброєю, навчили кожного розбирати і складати автомат, організували практичне заняття в інтерактивному тирі. Програмні питання домедичної допомоги учні практично відпрацювали в ліцеї з групою волонтерів під керівництвом Олега Дуброва.
У сучасній освітній програмі закладів середньої освіти визначено наскрізні лінії як надпредметні теми, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Заняття з предмета «Захист Вітчизни» сприяють формуванню відповідального громадянина, становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Ця діяльнісна спрямованість навчання передбачає постійне включення учнів до особливого виду педагогічної доцільної активності, навчально-розпізнавальної діяльності, розвитку практичної спрямованості.
У даному випадку формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. У свою чергу, їх використання не тільки посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання, а й підвищує рівень їхньої загальної культури і культури безпеки.
Після спілкування з військовослужбовцями та волонтерами, які брали участь в АТО та ООС, учні дійшли висновку, що сучасна армія не може повноцінно функціонувати без висококваліфікованих спеціалістів, спроможних не тільки створювати зразки озброєнь світових стандартів (для стримування агресора), а й ефективно їх використовувати. Це неможливо без отримання глибоких знань на всіх етапах життя.
Дуже важливий момент – ніхто з учнів не сумнівається у тому, що не можна бути байдужим до сучасних подій і нехтувати безцінним бойовим досвідом, набутим дорогою ціною в наш неспокійний час.
Якщо на своєму життєвому шляху наша обдарована учнівська молодь і далі зустріне підтримку, небайдужість, розуміння, зацікавленість в реалізації її патріотичних прагнень, немає сумніву в тому, що всі ці представники майбутньої інтелектуальної еліти нашого суспільства проявлять високі патріотичні та громадянські якості і виконають священний обов’язок із захисту Вітчизни.
Володимир Романенко. вчитель-методист вищої категорії, підполковник у відставці