Версія для друку

Стартап студентів ДНУ на найтехнологічнішій конференції Європи VivaTech 2022

У середині червня в Парижі відбулася одна з наймасштабніших європейських подій у сфері інновацій – конференція VivaTech 2022. Цього року до VivaTech вперше долучилися й українські стартапи. Серед них система безпеки для велосипедів WheelKeep – проєкт, який «народився» у Інжиніринговій школі Noosphere на базі Дніпровського національного університету.

Ідейний натхненник стартапу – чотирикурсник факультету фізики, електроніки та комп’ютерних систем Павло Герман. До складу команди проєкту також входять студенти-чотирикурсники: Олександр Яценко (факультет фізики, електроніки та комп’ютерних систем), Ілля Волков (факультет української й іноземної філології та мистецтвознавства), Єгор Ляпін (фізико-технічний факультет) та Андрій Дергач і Роман Квірікадзе (факультет прикладної математики).

WheelKeep – це невидима велосипедна охоронна система із автоматичною взаємодією з поліцією. Як і більшість подібних проєктів, WheelKeep з’явився з любові засновників до велосипедів, а відповідно – і розуміння потреб велосипедистів. Адже винайдений невидимий бортовий комп’ютер допомагає велоентузіастам вберегти свої велосипеди від безповоротних крадіжок. Система WheelKeep складається із розумної сигналізації та GPS-трекера для велосипедів. Встановлюючись у кермову колонку, абсолютно невидим ззовні, вона здатна сповіщати власника про будь-які рухи велосипеда, а також фіксувати його геолокацію з точністю до 2-х метрів. Звісно, що в Україні інфраструктура для велосипедистів до війни встигла хіба що зародитися, а ось для Європи подібні проєкти надто актуальні. Незадовго до початку повномасштабної війни WheelKeep вже запустив передзамовлення на свій продукт в Україні і почав готуватися до виходу на ринок Нідерландів – країни-лідера за кількістю велосипедів на душу населення. Наприклад, там, у студентському місті Гронінгем з населенням 200 000 осіб, велосипед – основний засіб пересування для майже половини мешканців.

Зрозуміло, в Європі проєкт має безліч конкурентів, однак жоден із них не здатен забезпечити повний захист велосипеда. І справа в технічному моменті: маленький пристрій треба оснастити великою кількістю антен, які часто відмовляються працювати разом. Та команді WheelKeep спільно з професійними менторами Інжинірингової школи Noosphere вдалося віднайти таке інженерне рішення, завдяки якому все працює.

Ставка на «комплексність» продукту виявилася цілком виправданою. Це дозволило стартапу студентів Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара пройти відбір конкурсної комісії на чолі з представниками Міністерства цифрової трансформації та долучитися до української делегації на VivaTech.

- Поїздка на VivaTech 2022 була для нас дуже важливою, адже відкрила можливості презентувати свій продукт як потенційним інвесторам, так і споживачам. Ми вдячні європейським партнерам і організаторам за можливість взяти участь у події такого масштабу, – прокоментував засновник WheelKeep Павло Герман.

А ще, для команди, як і для будь-якого українця за кордоном зараз, важливо підкреслити свою ідентичність:

- Це була можливість показати світу та Європі, що українці, незважаючи на війну, залишаються «на висоті» та розвивають IT-сектор. Одним із наших завдань, окрім безпосередньо бізнесових, було розповісти про війну та героїзм українців якомога більшій кількості людей, – зазначив Павло.

5 ключових спостережень та рекомендацій для молодих стартаперів щодо участі у подібних заходах від Павла:

1. Тестуйте value proposition гіпотези на гостях вашого стенду. Це велика вибірка, яка дасть зрозуміти, що «працює», а що ні;

2. Зберіть якомога більше контактів. Нам вдалося зібрати близько 90 лідів. Звісно, наскільки вони корисні, стане зрозуміло через 3-4 місяці після заходу, але це непогана база;

3. Завчасно визначте лекції, які необхідно відвідати, адже охопити все неможливо. Так само завчасно призначте зустрічі;

4. На конференції такого масштабу (а VivaTech – це понад 500 спікерів, стільки ж стартапів і більше 25 000 відвідувачів) варто їхати командою з декількох людей. Адже вам треба буде одночасно і працювати на своєму стенді, і відвідувати лекції, і оглядати стенди інших учасників, щоб «підживитись» ідеями;

5. Відмічайте тренди, це те, що буде в ТОПі за кілька років. На VivaTech таким трендом був сталий розвиток – sustainability. В країнах Європи все популярнішим стають кругові бізнес моделі і фокус на екологічності. Ба більше – стенди на виставці були оздоблені живими квітами і деревами! Бути відповідальним до природи стає все популярнішим, і, як нам здається, стартапи на кшталт WheelKeep допоможуть розвивати цю тенденцію.

Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету