У Палаці студентів ДНУ відбувся публічний захист дипломних робіт студентів кафедри образотворчого мистецтва та дизайну факультету української й іноземної філології та мистецтвознавства Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара.
„Декілька років поспіль наші студенти захищають дипломи з образотворчого мистецтва і дизайну в Палаці студентів, колишньому Потьомкінському палаці, який є найстарішою пам’яткою архітектури міста національного значення, – розповідає завідувач кафедри Едуард Семешко. – Головною відмінністю цього року стало те, що до захисту, крім живописних творів, представлений монументальний розпис „Чотири пори року”. Проект незвичайний, адже розпису стелі такого розміру ще не було.
У рамках власної дипломної роботи студентки-п’ятикурсниці Світлана Улька і Ганна Кущ, під керівництвом старшого викладача Віктора Корсунського, розписали плафон на стелі одного з парадних залів. Художниці дуже старанно і серйозно підійшли до замовлення, занурилися у фахову літературу; провели велику дослідницьку роботу. Наукову експертизу проекту здійснював консультант, польський професор Інституту мистецтв з Любліна Ромуальд Колодзей, він повністю схвалив роботу талановитих художниць. Минулого року проект було схвалено, з січня почали розписувати – всього дівчата вималювали 36 квадратних метрів поверхні і дуже постаралися. Відповідно, і захист пройшов на «відмінно»”.
Про вибір стилю і теми проекту розповідає керівник дипломної роботи випускниць Віктор Корсунський:,
- Ми ретельно досліджували історичний аспект проекту, вивчали творчість художників монументального жанру 18 століття, тематику і стилі плафонного розпису того часу. Зокрема, розписи інших споруд автора Потьомкінського палацу, відомого архітектора Івана Старова. Як результат, вибрали тему „Чотири пори року”. Композиційно – це симетрично розташовані по колу чотири жіночі фігури-алегорії, що ототожнюють весну, літо, осінь і зиму. В роботі намагалися максимально наблизитися до класичного стилю. Вважаю, що це вдалося. Статичність фігур, колористичне рішення, розподіл кола на вісім рівних частин відповідають духу класицизму, якому притаманні симетричність, гармонія пропорцій та логічність композиції.
Складно було виконувати технологічну частину. У 18 столітті використовувалась інша техніка розпису, ми ж обрали сучасні матеріали – Світлана та Ганна розписували спеціально підготовлену стелю стійкими акриловими фарбами, а потім кілька разів покрили воском, що надало розпису крім температурного захисту і довговічності, глибини та шовковистості. Однак ефекту імітації куполу вдалося досягти і сучасними засобами.
„Ми задоволені результатом, досягли всього, чого хотіли, –говорить Світлана Улька. – Це був унікальний досвід. Не кожному випадає нагода розписати палац 18 століття. Треба було дуже відповідально підходити до всього. Захист дипломної роботи – це логічне завершення всієї нашої праці, дуже раді сьогоднішньому дню”.
„Звісно, ми відчували велику відповідальність, але якогось особливого страху, відчуття того, що ми цього не зробимо не було, – продовжує Ганна Кущ. – За роботу взялися без коливань – були впевнені, що зможемо. Щоб не хвилюватися, намагалися працювати так, наче розписуємо якусь іншу поверхню. Цікаво, як нашу роботу оцінять інші”.
Замовнику та автору ідеї – заслуженому працівнику культури України В.В. Стукалу результат більш ніж подобається. Директор Палацу студентів ДНУ протягом шести років не полишав надії на художнє оновлення інтер’єру. Відтепер його мрії почали здійснюватися. Вадим Вікторович сподівається, що і надалі студенти зможуть втілювати свої дипломні роботи на стінах і стелях палацу, каже, що місця для творчості ще багато.
Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету