Версія для друку

Шестиденний інтенсив для майбутніх медійників

Студенти І курсу факультету систем і засобів масової комунікації ДНУ пройшли шестиденний інтенсив на базі медіахабу «Добро тут». Офлайн інтенсив із майстерності виробництва та трансляції медіаконтенту проводився у рамках практичного заняття першокурсників.

Благодійна організація «Благодійний фонд “Добро тут”» є одним зі стейкхолдерів Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, з яким підписано Меморандум про співпрацю. У рамках угоди першокурсники факультету систем і засобів масової комунікації ДНУ, що нині навчаються за змішаною формою навчання, мають змогу набувати професійних практичних компетенцій на базі медіахабу «Добро тут». Так само студенти ДНУ в очній формі вже відвідали практичні заняття на базі КПНЗ «Дніпропетровський обласний дитячо-юнацький кіноцентр “Веснянка” ДМР», пресцентру Національної спілки журналістів України в Дніпропетровській області, редакцій та студій різних регіональних медіа.

Презентуємо вам розповідь у вигляді щоденника студентки Діани Макодай із групи ЗК-23 про те, як майбутні медійники перевтілювалися в операторів, журналістів, режисерів, редакторів, фахівців з SMM та інформаційної безпеки.

ДЕНЬ 1.

Все розпочалося з лекції про те, як правильно презентувати себе та поводитися під час співбесіди.

Потім нас ознайомили з усім обладнанням, тож натхненні та вражені ми пішли записувати перше власне відео. Це була така собі відеовізитівка про себе. Страх йти у ту кімнату запису був максимально великий. Всі ніби чекали якогось полегшення, щоб відтягнути час, але його не було. Згодом ми відчуємо, як виросли за цей інтенсив. А поки після закінчення запису всі заходили у загальну кімнату під наші оплески та розслаблено, нарешті саме так, вигукували різні кумедні фразочки стосовно своєї промови.

ДЕНЬ 2. Дуже насичені три години. Мені навіть здається найпродуктивніші та найрізноманітніші. На нас чекали і лекція, і пряме включення, і запис інтерв’ю, і ведення новин. Ми познайомилися з «дуже милою та дружелюбною дівчинкою», як зазначив хтось з одногрупників. Це теж студентка ДНУ і вже працювала на телебаченні за спеціальністю. Під час всього курсу саме вона була нашим куратором, другом, помічником. Пам’ятаю, щоразу під час якихось складнощів чи хвилювань, всі зверталися до неї за порадою. Наступний крок – новини. Кожен мав змогу стати ведучим «ДоброNews» зі студії. Зробити включення з місця подій, стати режисером трансляції і керувати усім процесом. Така робота потребувала швидкості та зосередженості.

До речі, після завершення курсу, я провела опитування, яке показало, що найбільше учасникам сподобалося записувати інтерв’ю. Адже кожен побував у трьох ролях: інтерв’юер, запрошений гість та оператор.

Рушаємо далі! ДЕНЬ 3. Цього разу записували стендап та слухали лекцію. «Ніби прийшли журналістиці вчитися, до чого тут гумор?» – казала одна дівчинка. Виявляється в журналістиці теж є стендапи. Спочатку лекцію нам прочитав спеціаліст з інформаційної безпеки та юрист – Костянтин Косяченко. Потім ми всі поспішили записувати стендап. Теми були від кумедних до більш гострих та серйозних. Вигадували все, що хотіли.

ДЕНЬ 4. Майже на фініші! Складно пригадати, що робилося в цей день детально. Ми презентували свої проєкти. Після лекції кожен мав змогу представити свою ідею та отримати фідбек від спеціалістів. Завдання було наступним: придумати контент для соцмереж у межах 1-1,5 хв для дорослої аудиторії. Признаюся, більшість із нас вигадували ці проєкти одразу після лекції у сам день Х. Тому що ми пізно верталися додому і додаткових сил на це вже не було. Але така практика теж класна. Здійснили мозковий штурм, посміялися і врешті-решт щось у голову прийшло креативне. Наразі деякі ідеї зайшли керівникам і вони чекають на наш сценарій.

ДЕНЬ 5. А от і ФІНІШ! Серед найцікавішого, що було на останній день – це ток-шоу. Знімальний майданчик став більш яскравий. Здавалося, ми ніби дійсно на якомусь телеканалі працюємо. Студенти поділилися на дві команди: хто за штучний інтелект, а хто проти. Також відокремили двох ведучих. Дебати були дуже запеклі. Скільки ж було емоцій та думок! У якийсь час режисер по рації передавав ведучим у спеціальний навушник, що нас треба зупинити. Але все не так просто. Вони намагалися переключити запитання в іншу сферу, або передати слово тим, хто ще не висловлювався. Це допомогло, але небагато. Кожен доводив свою думку до кінця.

Після ток-шоу був випускний. Обговорили всі наші враження, роздали сертифікати, поспілкувалися з директоркою ГО «Добро тут» та радісні розбіглися по домівках.

Так закінчилася пригода ФСЗМК у Медіа Академії. Тиждень виявився наднасиченим. Хтось залишився повністю задоволеним, хтось хоче продовжити, а хтось дуже втомився і чекає вихідних, аби відпочити.

Наші очікування повністю втілені, ба навіть більше. Деякі з нас побороли свій страх говорити на камеру. «Те, чого очікувала, того і навчилася. Ще я дізналася про начитку, про інформаційну безпеку, яка журналістика була в минулому, є в сьогоденні і що чекає в майбутньому. Я навчилася розуміти, що навіть за один день можна змінити себе, не кажучи, наскільки я змінилася за увесь курс інтенсиву. Я зрозуміла, за якими критеріями потрібно готуватися до інтерв'ю, як зрозуміти, що людина бреше, яке має бути позування перед відеокамерою», – розповідає одна зі студенток. Інші отримали задоволення від того, що визначилися з тим, ким насправді бажають бути тощо.

У цілому ми всі навчилися підлаштовуватися під певний ритм роботи, проявляти себе, виявляти фейки та дезінформацію, розуміти мову жестів між оператором і журналістом. Також ми опанували базові елементи в роботі журналіста: як правильно тримати мікрофон і говорити на камеру впевнено та виразно. Було дуже корисно.

На сьогодні ми маємо багато можливостей, тому варто ними користуватися. Адже людина багато в чому цінується за свої досягнення, наполегливість та самовдосконалення. Не бійтеся пробувати щось незвичне. Це чудова нагода класно провести час і зрозуміти себе. ФСЗМК активні та цілеспрямовані. Завжди готові до чогось нового. Приєднуйтесь до нас!

Факультет систем і засобів масової комунікації
Фото: викладач кафедри медіакомунікацій
та комунікаційних технологій
Ілля Жук