Версія для друку

Перемога в хабі ДНУ на міжнародній бліц-олімпіаді зі спортивного програмування

Підбито підсумки весняного турніру щорічної Міжнародної олімпіади зі спортивного програмування International Programming Proggy-Buggy Towel Contest 2024 від компанії DataArt, що проводилася 25 травня. Переможцем у категорії «Аматори» у хабі, що розміщувався у Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара, став студент факультету прикладної математики Артем Ткач.

Артем Ткач, студент групи ПЗ-21-2, показав найкращий результат серед усіх 20 учасників. За три успішно алгоритмічні задачі студент Alma mater був нагороджений призом від міжнародної компанії-розробниці програмного забезпечення DataArt.

Мета цієї олімпіади – залучення студентів і молодих спеціалістів до міжнародного олімпіадного руху як форми професійної підготовки конкурентоспроможних IT-фахівців. Учасники олімпіади отримують додаткові бали в рейтингу студентів і підвищують шанси на здобуття стипендії.

Загалом, на весняні змагання зареєструвалися 1526 учасників з 45 країн, для яких додатково організували16 офлайн-локацій (офіси DataArt) по всьому світу. В Україні хаби були відкриті у містах Дніпро, Івано-Франківськ, Львів, Миколаїв та Хмельницький. Наш Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара як партнер компанії DataArt виступив регіональним хабом для понад 20 учасників, що виявили бажання долучитися до олімпіади у Дніпрі. Зокрема, підтримку проведення олімпіади у дніпровському офісі забезпечував президент IT-компанії DataArt-Дніпро, доцент кафедри комп’ютерних технологій ДНУ кандидат фізико-математичних наук Олександр Хижа.

Перед початком змагань усіх дніпровських учасників привітали й побажали успіхів ректор Сергій Оковитий, голова студентської ради Ілля Зінченко та голова центру розробки IT-компанії DataArt-Дніпро, випускник факультету прикладної математики ДНУ 1998 року Андрій Дереза.

The Proggy-Buggy International Programming Towel Contest – це неформальна онлайнова олімпіада зі спортивного програмування, що з 2014 року щороку проходить восени. За 10 років проведення інтелектуальний конкурс об’єднав уже понад 10 000 ентузіастів із 60 країн світу. Це – учні, студенти, розробники, тестувальники й просто азартні люди, що мають уявлення, як пишуться програми, знають, що таке «консольний додаток», «стандартні потоки введення/виводу» та полюбляють задачі, які не мають розв’язку.

У 2021 році був започаткований додатковий весняний турнір Proggy-Buggy Towel Contest – безкоштовна англомовна гумористична бліц-олімпіада, яка проводиться 25 травня на День рушника – свято, що користується шаленою популярністю серед фанатів книги «Автостопом по Галактиці» Дугласа Адамса. До чого тут рушник? Концепція конкурсу Proggy-Buggy Towel Contest (42 хвилини, рушники, подорожі тощо) взята із цього роману, де рушник був найкориснішою річчю для міжзоряного мандрівника та ставав йому в нагоді в будь-якій проблемній ситуації. Саме тому травневі змагання називаються Конкурсом рушників, а учасники за традицією стали приходити на них із рушниками. Цей турнір розглядається як тренувальний майданчик перед офіційним турніром восени, адже відбувається за спрощеними правилами (використовуються задачі минулих років) для ближчого ознайомлення потенційних учасників зі специфікою основної олімпіади Proggy-Buggy Towel Contest.

Так, весняний Proggy-Buggy Towel Contest не вимагає від учасників глибоких професійних знань, а, скоріше, загальної ерудиції. На несерйозний характер олімпіади також вказують:

• тривалість змагання – лише 42 хвилини (оскільки згідно з романом «Автостопом по Галактиці» Адамса Дугласа, 42 – це універсальна відповідь на запитання «життя, всесвіту та взагалі»);

• кількість алгоритмічних задач (13);

• задачі, в яких фігурують вигадані персонажі Proggy та Buggy;

• участь можна брати у категоріях «Учні», «Аматори», «Професіонали», «Супергерої» (залежно від досвіду участі в олімпіадах);

• додаткові жартівливі номінації: заохочувальний приз команді, яка набрала найбільшу кількість штрафних балів, приз за першу правильну відповідь на задачу, що не має розв’язку, тощо.

Концепція вписана у стандартну схему сучасного спортивного програмування. Перевірка відповідей здійснюється автоматично. Переможець вважається учасник, який розв’яже максимальну кількість задач за мінімальний час. Розв’язок задачі – це консольна програма, вихідний текст якої потрібно надіслати на сервер перевірки, обравши зі списку мову програмування (доступні мови: C, C++, Free Pascal, Java, Mono C#, Python, Ruby, PHP, JavaScript). Деякі задачі не мають розв’язку – їх треба розпізнати й вивести у стандартний вихідний потік рядок тексту «UNDECIDABLE».

Таким чином в основній та додаткових категоріях визначалися 14 переможців у світі та 6 переможців в Україні.

Інформаційно-аналітичне агентство
Дніпровського національного університету