Студенти ОП «Історична україністика та прикладна історія» спеціальності 032 Історія та археологія беруть активну участь у різноманітних міжнародних проєктах. Часто їм відводиться лише роль слухачів лекцій. Але є проєкти, які, попри невеликий термін занять і заходів, вимагають серйозної підготовки і знань. Про такий досвід ділиться враженнями студентка IV курсу історичного факультету групи ІУ-21-1 Анна Бичихіна.
– Протягом 9-13 вересня 2024 року я мала чудову можливість взяти участь у Літній школі «Globalizing the Local: Unexpected Global Connections between Eastern Europe and the World», організованій Варшавським університетом. Програма школи була присвячена вивченню глобальної історії через регіональні сюжети Східної Європи, що дозволило нам розширити наші знання про світ, спираючись на локальні контексти.
Пощастило слухати лекції таких відомих міжнародних дослідників, як Philipp Ther (RECET, University of Vienna), Sherzod Muminov (University of East Anglia), John Freeman (University of Warsaw), Laura Pozzi (University of Warsaw), Piotr Puchalski (University of the National Education Commission) та Thuc Linh Nguyen Vu (RECET, University of Vienna). Кожен виступ був насиченим відкриттями та унікальним баченням історичних процесів, що стимулювало жваві обговорення та взаємний обмін ідеями. Особливо мені запам’яталися доповіді Шерзода Мумінова, присвячені взаємодіям між Японією та Східною Європою, та Петра Пухальського, який розповідав про вплив постколоніальної методології на регіональні дослідження.
Однією з головних цілей Літньої школи було навчити нас використовувати методологію глобальної історії у власних дослідженнях, що реалізовувалося через порівняльний аналіз на глобальному рівні та пошук зв’язків між нашими темами і явищами з інших регіонів. Під час сесій, де кожен учасник презентував свої проєкти, відчувалася справжня атмосфера наукової лабораторії – обговорення були живими, а нові погляди на звичні теми постійно надихали на подальші пошуки.
Я мала честь представити своє дослідження на тему «Культурні взаємодії та неомавританський стиль: Імперії, релігійні спільноти та ментальні кордони». Виступ викликав активну дискусію серед учасників і отримав схвальні відгуки викладачів та студентів. Окремо хочу відзначити підтримку своїх викладачів із рідного університету – Володимира Ващенка, Олексія Чепурка, Світлани Каюк та Ольги Посунько. Вони завжди мотивували мене сміливо експериментувати з методами дослідження та надихнули повірити у власні сили. Завдяки їм я відчула себе частиною великої міжнародної наукової спільноти, де немає місця для сумнівів, а є лише простір для розвитку.
Особливо мене захопила атмосфера відкритості та взаємопідтримки, що панувала на школі. Це було неймовірно цікаво – не лише виступати з доповіддю, а й брати участь у дискусіях, обмінюватися думками з учасниками з різних країн і знаходити несподівані паралелі між нашими дослідженнями. А неформальні бесіди на перервах заслуговують на окремий коментар! Ми практикували польські скоромовки, співали «Hej, sokoły» і навіть обмінювалися рецептами китайської народної кухні. Ці моменти стали для мене прикладом справжнього культурного обміну, де кожен із нас отримав щось нове і цінне, а я знайшла нових друзів і натхнення для майбутніх проєктів.
Завідувачка кафедри історії України
Ольга Посунько