Протягом 7-9 жовтня в ДНУ відбулися семінари кар’єрного спрямування «Кандидат VS Роботодавець» від партнерів університету – освітнього холдингу «Логос».
Семінари «Кандидат VS Роботодавець: як створите топове резюме?», «Як вдало пройти співбесіду?» та «Успішна адаптація на новому робочому місці: як найшвидше досягти карʼєрного зростання?» організовувалися університетським Центром кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом у рамках програми «Перше робоче місце».
Спікерками виступили представниці холдингу – HR-директорка пані Дар’я Власова (магістр з управління персоналом та економіки праці, випускниця ДНУ, 7,5 років досвіду в HR, понад 5 000 проведених співбесід) та керівниця відділу найму пані Олена Душко (5,5 років досвіду в HR, щороку наймає на роботу в холдинг 70-100 працівників).
Заходи проходили на базі Палацу культури студентів ДНУ та зібрали учасників із факультетів економіки, прикладної математики та інформаційних технологій, систем і засобів масової комунікації, української й іноземної філології та мистецтвознавства, психології та спеціальної освіти, біолого-екологічного, фізико-технічного, хімічного та юридичного факультетів. Широке залучення студентів свідчить про актуальність питання працевлаштування для молоді. Це відчувалося й під час зустрічей.
Пані Дар’я Власова зазначила, що на сьогодні ринок Дніпра – це «ринок кандидатів», оскільки попит роботодавців перевищує наявну пропозицію від кандидатів на посади. Це створює додаткові можливості працевлаштування, але й привертає увагу до знання основних етапів процесу: складання якісного резюме, впевненого та етичного поводження під час співбесіди, адаптації на робочому місці та створення передумов для швидкого кар’єрного зростання. Якісне виконання кожного з етапів сприятиме підвищенню лояльності роботодавця та формуванню іміджу найкращого претендента на посаду.
Ось декілька практичних порад щодо якісної організації процесу працевлаштування:
Створіть читабельне резюме. Для цього можна скористатися такими сервісами: https://www.canva.com/, https://www.visualcv.com/, https://cvmkr.com/CV/new#0. Працевлаштовуючись у міжнародну компанію, пишіть резюме англійською мовою. Якщо вирішили надати у CV особисте фото, то воно має бути адекватним та актуальним. Вкажіть найбільш значущий досвід попередньої роботи (за тривалістю, специфікою виконуваних обов’язків) та надайте контакти безпосереднього керівника для підтвердження рекомендацій (це може бути й рекомендація від університету!). Детально опишіть свої досягнення та результати, якими дійсно пишаєтеся (курси, сертифікати, нагороди, наукові праці і публікації тощо). Будьте чесними і щирими. Оптимальний розмір резюме – 1-2 сторінки. Перевірте текст на відсутність орфографічних та граматичних помилок.
Підготуйтеся до співбесіди. Уважно прочитайте опис вакансії, знайдіть інформацію про діяльність компанії. У разі онлайн-наради – потурбуйтеся про стабільність інтернет-зв’язку, наявність необхідного програмного забезпечення, використання адекватного фону позаду вас та відсутність зайвих звуків. За умов очного спілкування – проаналізуйте маршрут до місця проведення співбесіди, приходьте самостійно (без супроводу), увімкніть беззвучний режим на телефоні. Рекомендований стиль одягу на співбесіді – casual.
Поводьтеся впевнено і природно під час співбесіди. Займайте зручну та презентабельну позу, стримано посміхайтеся, дивіться в очі співрозмовнику, будьте зосередженим і не відволікайтеся на телефон. Будьте готові відповісти на стандартні питання: «Назвіть Ваше останнє місце роботи?», «Чому Ви пішли з останнього місця роботи?», «Чому Ви претендуєте на цю посаду?», «Які Ваші очікування щодо заробітної плати?»
За інформацією від пані Олени Душко, серед роботодавців шириться тенденція до шахраювання, коли розміщують запит щодо однієї вакансії, а під час співбесіди пропонують зовсім іншу. Те саме може бути й щодо розміру пропонованої заробітної плати та інших умов роботи. Тому спікерка закликала студентів бути пильними та ретельно перевіряти інформацію про компанію.
Студентська аудиторія уважно та із зацікавленістю дослухалася до порад професіоналок. Крім основного часу семінарів, на запит учасників відбулися й сесії «Питання – відповідь». Кожен мав можливість отримати компетентну відповідь щодо свого персонального запиту на працевлаштування. Для практичної апробації технік швидкої адаптації до нового робочого місця і колективу студентів залучили до інтерактивних прав і колективних завдань на формування командного духу та усвідомлення командних цінностей. Soft skills, дійсно, важливі!
Студенти поділилися своїми враженнями від участі у заходах:
– Дуже цікаві та корисні семінари. Була би рада, якби таку інформацію надавали студентам частіше, бо це саме те, що ми потребуємо, коли шукаємо першу роботу. Сподобалася атмосфера заходів: поєднання архітектури Палацу культури та відкритого, щирого спілкування, – відзначає Софія Малишко, студентка групи УД-23-1.
– Сподобалося подання матеріалу та готовність спікерок до діалогу: можна було уточнити будь-які нюанси, що тебе цікавили. Ще зрозуміла, що не буду шукати full-time job, бо для мене важливим є процес навчання: фахова освіта підвищує компетентність майбутнього працівника, – говорить Ксенія Чернова, студентка групи ЕД-23-1.
Основний секрет вдалого працевлаштування, на думку пані Дар’ї Власової, полягає в наступному:
– Кандидатам та роботодавцям потрібно ставитися одне до одного з розумінням, проявляти гнучкість і людяність, пам’ятати, що найкраща співпраця будується на взаємній довірі та повазі.
Керівниця Центру кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом
Ганна Нямещук